Dietmar Voggenreiter nowym szefem marketingu i sprzedaży Audi AG

Dietmar Voggenreiter (46 l.), pierwszego listopada obejmie stanowisko członka zarządu spółki Audi AG ds. marketingu i sprzedaży. Zastąpi Lukę de Meo (48 l.), który obejmie stanowisko prezesa zarządu SEAT-a. Pod zarządem Voggenreitera, od dziewięciu lat kierującego sprzedażą Audi w Chinach, jej wielkość w Państwie Środka wzrosła sześciokrotnie, do 579 tysięcy samochodów w 2014 roku.

Rupert Stadler, prezes zarządu Audi AG mówi: „Bardzo mnie cieszy, że w osobie Dietmara Voggenreitera, kluczową pozycję członka zarządu ds. marketingu i sprzedaży obejmie menedżer z bogatym doświadczeniem, pochodzący z naszych własnych szeregów. Razem z nim będziemy kontynuować wzrost globalnej sprzedaży Audi.“ Po zdobyciu stopnia doktora na Uniwersytecie w Stuttgarcie, Dietmar Voggenreiter pracował w firmie consultingowej Horváth & Partners. Tam kierował m.in. centrum kompetencyjnym branży motoryzacyjnej Competence Center Automotive Industry. W roku 2002 rozpoczął pracę w Audi AG. Najpierw sprawował funkcję managerską w controllingu, a potem objął kierownictwo planowania strategicznego. Od roku 2007 kierował działalnością Audi w Chinach, a w 2009 został prezesem Audi China. Pod jego zarządem, sprzedaż samochodów z czterema pierścieniami w logo zwiększyła się na tamtejszym rynku z 82 tysięcy do 579 tysięcy egzemplarzy. W tym samym czasie, paleta dostępnych tam modeli została poszerzona do trzydziestu dziewięciu. Równocześnie, portfolio modeli produkowanych lokalnie, wzrosło z dwóch do sześciu. Liczba salonów sprzedaży zwiększyła się w Państwie Środka w ubiegłych dziewięciu latach ze 120 do ponad 400. Sprzedaż Audi w Chinach, w roku 2014 stanowiła jedną trzecią całej sprzedaży koncernu. Rupert Stadler, prezes zarządu Audi AG, żegna również ustępującego szefa marketingu i sprzedaży: „Luca de Meo w ubiegłych trzech latach konsekwentnie rozbudowywał obecność Audi we wszystkich ważnych regionach świata. Miał też wpływ na sukces Lamborghini i Ducati oraz prowadził ważne inwestycje, jak np. rozbudowę zakładów w Sant’ Agata Bolognese. Bez wątpienia jest „głosem” naszych włoskich marek w Wolfsburgu i w Ingolstadt.“ Pod rządami Luki de Meo, który stanowisko członka zarządu Audi AG ds. sprzedaży i marketingu objął we wrześniu 2012, sprzedaż czterech pierścieni co roku systematycznie rosła. W ubiegłych trzech latach, globalnie, aż o blisko jedną czwartą.